Operatiunea Solomon: 1122 de pasageri la bordul unui singur zbor
În Sfânta Scriptură, una dintre cele mai fascinante prorocii este, fără îndoială, Exodul, Iesirea Evreilor din Egipt.
Oprimaţi şi înrobiti de către Faraon, Evreii au fugit în Ţara Promisă, Israel, condusi de Moise, poate cel mai important personaj din Vechiul Testament. Iesirea a durat 40 de ani mai mult prin deşertul Sinai.
Ca întotdeauna istoria se repetă, in urma cu 21 de ani în 1991, am avut un nou Exod . De data aceasta,Evreii nu au iesit din Egipt, ci din ţara vecină, Etiopia, persecutati de către un tiran asupritor. De data aceasta, nu era necesar pentru a se desparti apa pentru trecerea prin Marea Roşie, pentru că Iesirea a fost făcută prin aer.
Timp de secole, o comunitate Evreiască, de Falashas,a trăit în Etiopia, practic ignorati de lume. La sfârşitul anului 1980, Falashas au fost pusi intr-o situatie de risc grav, din cauza războiului civil care a durat, în Etiopia, condus de un dictator sangeros si brutal, Mengistu Haile Mariam,la fel ca Faraon in situatia cu Moise, regimul Mengistu întotdeauna a fost dificil de mult pentru o emigrarea în masă a Evreilor din Etiopia către Israel.
După mai multe negocieri, realizate în principal de către Ambasadorul Israelian din Etiopia, Aşer Naim, regimul lui Mengistu a fost de acord pentru a permite ieşirea Falashas către Israel.
A fost necesar să se acţioneze rapid, si foarte repede. Etiopia a devenit aproape un pamant fara nici un om pe teren", în acele zile ale lunii mai 1991, dictatorul Mengistu nu mai era la putere, când Israelul a desfăşurat o flota de aeronave militare şi civile pentru a salva Evrei din Etiopia la Addis Abeba, înainte ca oraşul sa fie ocupat de rebeli.
Treizeci şi şase avioane Israeliene au participat la salvare: 18 Lockheed C-130 Hercules si 9 Boeing Air Force 707 din Israel, şi 9 aeronave EL AL civile: trei aeronave Boeing 747, patru Boeing 767 si doua Boeing 757. Pentru a preveni posibile conflicte diplomatice şi acuzaţii de încălcare a normelor de aviaţie civilă, avioanele El Al si-au sters inscriptiile EL AL, şi logo-urile acestora cu mărcile sale.
Aşa cum a fost necesar să se ia cât mai mult oameni posibili, aproape toate aeronavele au eliminat locurile cu scaune şi au fost configurate ca cargouri,astfel, au putut lua mult mai multi pasageri.
Unul din Boeing 747 al EL AL, înregistrat 4X-AXD, a aterizat la Addis Abeba pentru a salva Falashas. Comandantul aeronavei prevăzu-se să urce la bord 760 de pasageri, dar a constatat că starea în care au fost refugiaţi, foarte slabi şi subnutriţi, a autorizat transportul de mai multe persoane, deoarece nu ar fost nici un risc de excesul de greutate. În doar 37 de minute, un total oficial de 1087 de refugiaţi au urcat in avion. Mulţi copii mici, cu toate acestea, s-au ascuns sub fustele mamelor lor, aducând la un total de 1,120 de persoane la bord. Cum doi copii s-au născut în timpul călătoriei, numărul total de persoane aflate la bordul 747 El AL sa ridicat la 1122, cel mai mare număr de pasageri transportaţi într-un singur zbor în istoria aviaţiei.
Veteranul Boeing 747-258C-4X AXD, versiunea convertibila cargo-pasageri, a fost livrat din nou la El Al ,mai târziu a fost vândut şi în cele din urmă sa prăbuşit în Lagos, Nigeria, la 29 noiembrie 2003, operand pentru Air Hydro ca ZS-OOS.
Toate celelalte avioane de pasageri au transportat mai mult ca de obicei: Boeing 707, fara scaune de locuri, a luat 500 de pasageri la fiecare zbor, în timp ce Boeing 767, cu scaunele instalate, a luat 430, Boeing 757, de asemenea, cu scaune, au luat 360 de pasageri la fiecare zbor.
Operaţiunea de salvare a fost finalizată în doar 36 de ore, si a fost de succes. nu mai puţin de 14 325 Falashas au fost salvaţi în condiţii de siguranţă, între 23 şi 24 mai 1991. 140 de refugiaţi au trebuit să meargă la spital după zbor. Dacă el ar fi în viaţă, marele Moise ar fi fără îndoială, foarte mândru de operatiune. Yahveh sa va Binecuvinteze !!! Shalom !!!
http://www.youtube.com/watch?v=TTrYLlk6W38
The Israeli El Al Boeing 747-400 |
Oprimaţi şi înrobiti de către Faraon, Evreii au fugit în Ţara Promisă, Israel, condusi de Moise, poate cel mai important personaj din Vechiul Testament. Iesirea a durat 40 de ani mai mult prin deşertul Sinai.
Ca întotdeauna istoria se repetă, in urma cu 21 de ani în 1991, am avut un nou Exod . De data aceasta,Evreii nu au iesit din Egipt, ci din ţara vecină, Etiopia, persecutati de către un tiran asupritor. De data aceasta, nu era necesar pentru a se desparti apa pentru trecerea prin Marea Roşie, pentru că Iesirea a fost făcută prin aer.
Timp de secole, o comunitate Evreiască, de Falashas,a trăit în Etiopia, practic ignorati de lume. La sfârşitul anului 1980, Falashas au fost pusi intr-o situatie de risc grav, din cauza războiului civil care a durat, în Etiopia, condus de un dictator sangeros si brutal, Mengistu Haile Mariam,la fel ca Faraon in situatia cu Moise, regimul Mengistu întotdeauna a fost dificil de mult pentru o emigrarea în masă a Evreilor din Etiopia către Israel.
Lockheed C-130 Hercules |
A fost necesar să se acţioneze rapid, si foarte repede. Etiopia a devenit aproape un pamant fara nici un om pe teren", în acele zile ale lunii mai 1991, dictatorul Mengistu nu mai era la putere, când Israelul a desfăşurat o flota de aeronave militare şi civile pentru a salva Evrei din Etiopia la Addis Abeba, înainte ca oraşul sa fie ocupat de rebeli.
Treizeci şi şase avioane Israeliene au participat la salvare: 18 Lockheed C-130 Hercules si 9 Boeing Air Force 707 din Israel, şi 9 aeronave EL AL civile: trei aeronave Boeing 747, patru Boeing 767 si doua Boeing 757. Pentru a preveni posibile conflicte diplomatice şi acuzaţii de încălcare a normelor de aviaţie civilă, avioanele El Al si-au sters inscriptiile EL AL, şi logo-urile acestora cu mărcile sale.
Aşa cum a fost necesar să se ia cât mai mult oameni posibili, aproape toate aeronavele au eliminat locurile cu scaune şi au fost configurate ca cargouri,astfel, au putut lua mult mai multi pasageri.
Unul din Boeing 747 al EL AL, înregistrat 4X-AXD, a aterizat la Addis Abeba pentru a salva Falashas. Comandantul aeronavei prevăzu-se să urce la bord 760 de pasageri, dar a constatat că starea în care au fost refugiaţi, foarte slabi şi subnutriţi, a autorizat transportul de mai multe persoane, deoarece nu ar fost nici un risc de excesul de greutate. În doar 37 de minute, un total oficial de 1087 de refugiaţi au urcat in avion. Mulţi copii mici, cu toate acestea, s-au ascuns sub fustele mamelor lor, aducând la un total de 1,120 de persoane la bord. Cum doi copii s-au născut în timpul călătoriei, numărul total de persoane aflate la bordul 747 El AL sa ridicat la 1122, cel mai mare număr de pasageri transportaţi într-un singur zbor în istoria aviaţiei.
Israeli Air Force Boeing 707 |
Veteranul Boeing 747-258C-4X AXD, versiunea convertibila cargo-pasageri, a fost livrat din nou la El Al ,mai târziu a fost vândut şi în cele din urmă sa prăbuşit în Lagos, Nigeria, la 29 noiembrie 2003, operand pentru Air Hydro ca ZS-OOS.
Toate celelalte avioane de pasageri au transportat mai mult ca de obicei: Boeing 707, fara scaune de locuri, a luat 500 de pasageri la fiecare zbor, în timp ce Boeing 767, cu scaunele instalate, a luat 430, Boeing 757, de asemenea, cu scaune, au luat 360 de pasageri la fiecare zbor.
Operaţiunea de salvare a fost finalizată în doar 36 de ore, si a fost de succes. nu mai puţin de 14 325 Falashas au fost salvaţi în condiţii de siguranţă, între 23 şi 24 mai 1991. 140 de refugiaţi au trebuit să meargă la spital după zbor. Dacă el ar fi în viaţă, marele Moise ar fi fără îndoială, foarte mândru de operatiune. Yahveh sa va Binecuvinteze !!! Shalom !!!
http://www.youtube.com/watch?v=TTrYLlk6W38
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Atunci si cei ce se tem de Yahweh au vorbit adesea unul cu altul; Yahweh a luat aminte la lucrul acesta si a ascultat; si o carte de aducere aminte a fost scrisa inaintea Lui, pentru cei ce se tem de Yahweh si cinstesc Numele Lui.(Maleahi 3)